• zone 1
  • zone 2
  • zone 3
  • zone 4

Ambasador marki – tylko dla części świata

Pewnie niewiele osób w Europie wie, że doskonale znana tenisistka i obecna wice liderka klasyfikacji WTA, Viktoria Azarenka jest ambasadorem zegarkowej marki Citizen. Że jest coś na rzeczy, można było się przekonać podglądając, często prezentowane, oficjalne zdjęcia tenisistki po zakończeniu sportowych pojedynków, na których zawodniczka wyraźnie prezentuje swój zegarek. Potwierdzić tę informację można także bardzo łatwo, odwiedzając stronę internetową marki Citizen, przeznaczoną dla krajów po drugiej stronie półkuli.

Pewnie prawie każdy z tenisistów, szczególnie z tych najwyżej klasyfikowanych w oficjalnych rankingach tenisowych organizacji, jest ambasadorem którejś z marek zegarkowych. Zwykle jest to marka z grupy najbardziej prestiżowych producentów, narodowo-regionalna dla danego tenisisty, lub któraś związana z konkretnymi tenisowymi zawodami.

viktoria_azarenka

Viktoria Azarenka, fot. otwarte zasoby internetu: pal2iyawit at FreeDigitalPhotos.net

Sponsorem ostatniego tegorocznego turnieju wielkoszlemowego – US Open w Nowym Jorku była marka Citizen. Poszukując w internecie informacji na temat związku tej marki z tenisem, bardo łatwo odnajdziemy także wzmianki o formalnym partnerstwie finalistki tegorocznego turnieju US Open – Viktorii Azarenko z marką Citizen. Pełną informację na ten temat, wraz z galerią doskonałych zdjęć zamieszcza amerykańska odmiana strony marki Citizen – http://www.citizenwatch.com/en-us/ambassadors/vika-azarenka/ Jak się okazuje, strona nie tylko z nazwy jest ukierunkowana na miłośników zegarków z tamtej półkuli. Także dział promocji marki, nie udostępnia materiałów promocyjnych marki Citizen, jeśli miałyby one być używane poza rejonem zasięgu tamtejszej dystrybucji.

Jak można łatwo doświadczyć, producent podzielił świat swoich zegarków wedle sobie tylko znanej reguły. Wydaje się, że Ameryka, Europa i Azja są w nim zupełnie rozdzielnymi i nie współpracującymi ze sobą obszarami. Pewnie jedynym ogniwem łączącym je w aspekcie promocji jest ogólnoświatowy sponsoring marki Citizen widoczny przy organizacji zawodów w łyżwiarstwie figurowym. Trzeba równocześnie przyznać, że współpraca Citizena z łyżwiarstwem figurowym jest rzeczywiście szeroko znana.  Smaczku jednak w tym wszystkim, dodaje spostrzeżenie, że to najlepiej rozpoznawalne zaangażowanie promocyjne, obejmuje dyscyplinę uwielbianą i zwykle oglądaną przez kobiety, a większość sprzedawanych zegarków (przynajmniej w Europie) stanowią modele męskie.

Oczywiście każda z marek zegarkowych, ma pełne prawo do decydowania o swojej indywidualnej strategii marketingowej, choć rygorystycznie przestrzegany podział terytorialny w przypadku możliwości zintensyfikowania promocji marki, wydaje się bezsensowny. Z drugiej strony można tylko współczuć, choćby naszemu krajowemu dystrybutorowi marki Citizen, któremu w działaniach promocyjnych, mimo zauważalnej nie tylko w Polsce pewnej awersji kibiców tenisa do Viktorii Azarenki, przydałaby się na pewno tak dobrze rozpoznawalna Pani Ambasador Marki.

Władysław Meller
www.e-zegarki.info.pl

tenis_150_150

opublikowane przez administratora portalu
http://www.sportizegarki.pl

Przeczytaj poprzedni wpis:
Certina DS1. Świętowanie w parach

Z okazji obchodów 125 rocznicy istnienia firmy, Certina przygotowała co najmniej kilka wyjątkowych czasomierzy. Do tej grupy należą także komplety...

Zamknij