• zone 1
  • zone 2
  • zone 3
  • zone 4

Copernicus w książkowej reklamie.

Rzadko zdarza się, że w książkach znajdujemy reklamy, choć w pozycjach o tematyce zegarkowej, reklamy branżowe czasami się pojawiały. Na pewno taka obecność forma obecności naszej marki – Copernicus, była niezbędną w książce Władysława Mellera „Przystanek: Zegarek. Zegarki i przystawki balansowe z Błonia”.

Rynkowa premiera zegarków Copernicus Atlas Classic prawie zbiegła się w czasie, z pierwszą, zorganizowaną w salonie odCzasu doCzasu w Warszawie, wystawą zegarków polskich, produkcji zakładów w Błoniu. Ta zbieżność, to zupełny przypadek, bo by pokazać Atlasa Classica, potrzebowaliśmy sporo czasu dla kreacji samej firmy, a przede wszystkim dla procesu projektowego, jak i produkcyjnego zegarka. Dla odmiany bezpośrednim impulsem do przygotowania wystawy była promocja pojawiającej się wtedy na rynku, książki profesora Mrugalskiego „Przemysł zegarkowy w Polsce”, której przebieg procesu wydawniczego zupełnie nie był nam znanym.

blonie_okladka  okladka_atlas_bloniereklama_ksiazka_01Niezależnie od zbieżności czasowej: wystawy i premiery zegarków, w momencie kiedy powstała idea sporządzenia opracowania, będącego podsumowaniem informacji przygotowanych dla zorganizowania wystawy błońskich zegarków, oraz zebranych tak w jej trakcie jak i szczególnie po  zakończeniu prezentacji, jako właściciele marki Copernicus wiedzieliśmy, że informacja o ich nowych zegarkach powinna znaleźć się tam znaleźć. W przypadku gdy marka w swoim rodowodzie odwołuje się do błońskiej tradycji produkcji zegarków, a pierwszym jej wyrobem firmy jest model Atlas Classic – który tak w stylistyce, jak i nazwą nawiązuje do produkowanego w połowie lat sześćdziesiątych modelu Atlas, to naturalną wydaje się obecność informacji o marce Copernicus w takim drukowanym materiale. Rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej atrakcyjna, bo przygotowana na temat zegarków z Błonia książka okazała się stosunkowo obszerna, na pewno zdecydowanie szerzej niż wystawa traktująca produkcję w Błoniu, atrakcyjna i doskonale przygotowana do wydania. Jednostronicowa reklama firmy Copernicus, informacja o zaczerpnięciu inspiracji dla terczy współczesnych zegarków z błońskiego Atlasa, a także wzmianka o premierze Atlasa Classic w „Kalendarium zegarków błońskich” – zamieszczonym na końcu książki, są doskonałymi wskazaniami pokoleniowego powiązania.

Nasz Atlas Classic jest zaprojektowany jako wybitnie nowoczesny zegarek. W procesie jego kreacji inspirując się Atlasem z Błonia, który naszym zdaniem posiada niezwykłą i wyróżniającą się z grona błońskich tarczę, stworzyliśmy nowoczesny zegarek garniturowy. Kształt i zarys w przekroju koperty, starannie wyprofilowane uszy – niezbędne do mocowania paska, oraz personalizowana koronka są atrybutami, które łącznie wyróżniają ten model, nawet w gronie wielu prestiżowych marek. Dobór fontów cyfr kalendarza do tych użytych na tarczy, a także koloru granatowego, dla modeli z granatowymi wskazówkami – to pewnie tylko sporadycznie spotykany wyraz troski producenta o kompletne dopasowanie stylistyczne elementów układu wskazań. Takim pełnym współgraniem elementów narzuconym przy projektowaniu wszystkich naszych wyrobów, chcemy wyróżniać się jako marka Copernicus.

Marcin Lewandowski, Marek Filipczyk

opublikowane przez administratora portalu
http://www.sportizegarki.pl

Przeczytaj poprzedni wpis:
Copernicus. „Flagship” – zegarek flagowy marki

W pierwszym kwartale 2012 roku, na rynku pojawiła się druga kolekcja zegarków firmy Copernicus, nosząca nazwę FLAGSHIP. Podobnie jak pierwsza,...

Zamknij